četrtek, 8. januar 2009

Neutemeljenost homofobije

Neutemeljenost homofobije

Ko je bila leta 1994 izvedena raziskava (Toš idr.) o homofobiji v slovenskem javnem mnenju, je 56,2% vprašanih odgovorilo, da ne bi želelo imeti homoseksualno usmerjene osebe za sosedo, hkrati jih pa več kot 95% vprašanih ni imelo stika s homoseksualno osebo. No, zdaj pa naj razumem to kričanje čez geje in lezbijke. Ljudje sploh nimajo stika z njimi, potem pa še gojijo tako sovraštvo, da nimajo niti možnosti nobene homoseksualne osebe spoznati. Heteroseksualne osebe imamo toliko več pravic: vsak dan se lahko s fantom sprehodim z roko v roki in mu dam poljub brez strahu, da bo s strani priletela kakšna opazka ali morda celo kamen. Kot lezbijka se nebi izpostavila v javnosti, ker bi se sigurno našel kak kreten z idejo posilstva, ki bi mi pokazalo kaj je pravi moški. Ne morem verjet, da nekateri dojemajo posilstvo kot pravo moškost. Pa sploh, kaj je moškost, kaj je ženskost?

Spol je kot rasa, ima neko biološko značilnost, a hkrati je povsem družbena kategorija, v katero so zapisani različni pomeni in družbena razmerja. Tako je tudi poroka zasnovana na ''družbenem spolu'', na njej se odražajo krščanske dogme in nacionalizem. Mnogi se otepajo homoseksualnih porok ravno s temi argumenti… ni po božjem načrtu, ni ''naravno'', ni reproduktivno. Ni po božjem načrtu? Me ne briga, ker naj bi bila Cerkev ločena od države-tu vidimo, da ni. Ni ''naravno''? Poroka ni naravna! Poroka je le družbena institucija, ki vsebuje ekonomski interes države, saj ščiti pred potencialno boleznijo, revščino… Ampak zakaj potem noče tega varstva zagotoviti vsem partnerskim zvezam? Ali je torej povsem državni zakon zaznamovan z neko religioznimi i patriarhalnimi postavkami? Odgovorili mi bodo, da za vsem stoji reprodukcija. To pomeni, da je v bistvu vprašanje reprodukcije nadrejeno enakopravnosti; s tega vidika bi kakšen prejšnji desni minister rekel, da bo pogledal naša mednožja in nas poslal za štedilnik. Bolj kot enakopravnost državljank in državljanov je pomemben nacionalizem. Zlomka, ne boste verjeli, da so tudi homoseksualni pari reproduktivni kot so nekateri heteroseksualni pari nereproduktivni pa jim zaradi tega še ne odvzamemo osnovnih pravic. Raje zabit folk podpre referendum o prepovedi umetne oploditve za ženske brez moškega partnerja… ne razumem.

Pomislite, zakaj se zakon imenuje o Registraciji istospolne zveze? Ko je takratna leva opozicija predlagala naslov Zakon o sklenitvi istospolne partnerske skupnosti, so na Ministrstvi za delo, družino in socialne zadeve izjavili, da je tak naslov predolg in zapleten. Zanimivo je, da jih dolžina zakona o zakonski zvezi (Zakon o zakonski zvezi in družinskih razmerjih) ni motila (Kuhar, Hočva ohcet!, str. 117, 2006).

Menim, da se vsi bojite, da bi se podrl heteronormativni red. Giddens , U. Beck in E. Beck-Gernsheim so v svojih raziskavah ugotovili, da istospolna partnerstva in istospolne družine temeljijo na večji enakopravnosti ter delitvi dela na podlagi interesa in časa, ne pa na podlagi pripisane spolne vloge s katero se srečujejo heteroseksualni pari.

Za konec, da ne bom problematizirala le homofobije v zvezo s homoseksualnostjo, menim, da se ta homofobija kaže tudi kot pritisk na heteroseksualne pare, kateri imajo privatno življenje zelo liberalno urejeno pa v javnosti doživljajo pritisk in stigmatizacijo na podlagi ''ženskosti'' in ''moškosti''.

333bbf9a8579293ef4baa36d6cb64465

2 komentarja:

  1. Odličen tekst, se strinjam s tabo.

    Najbolj smešni pa se meni zdijo duhovniki, ki pridigajo o tem, da bi bilo treba povečati rodnost, sami pa za to ne naredijo nič.

    OdgovoriIzbriši